බුදුරජාණන් වහන්සේ ඇපයට තබා මස්මාංස කන ගිහිපැවිද අය ඔවුනගේ රසතෘෂ්ණාවට දූෂණය කරන සූත්රයක් තමයි මේ ආමගන්ධ සූත්රය(2 – 2 ආමගන්ධ සූත්රය, ත්රිපිටකය » සූත්ර පිටකය » ඛුද්දක නිකාය » සුත්ත නිපාතය » 2. චූල වර්ගය
බුදුරජාණන් වහන්සේ ඇපයට තබා මස්මාංස කන ගිහිපැවිද දේශකයන් ඉදිරියට ගෙන එන්නේ අර මස්කථාව තියෙන පහත සදහන් පදපෙල පමණී.
“ආමගන්ධො මම කප්පතීති, ඉච්චෙව ත්වං භාසසි බ්රහ්
බුදුරජාණන් වහන්සේ මේ සූත්ර දේශනාවෙන් මතුකරන වටිනාම ධර්ම විග්රහය ඔවුනගේ රසතෘෂ්ණාව නිසා සම්පූර්ණයෙන්ම කනපිට ගහල මස්මාංස කන්න බුදුරජාණන් වහන්සේ අනුදැන වදාළා කියා බුද්ධ වචනය අමු අමුවේ ඝාතනය කරනවා. මෙම සූත්රයෙන් බුදු
ඔවුන් නොදන්නෙ
නමුත් සුත්රයෙන් බුදුරජාණන් වහ
ඔබට ඒ බව මෙසේත් ප්රකාශ කලහොත් ” ඔබ දකිනවා මස්මාන්ස කන අ
244.‘‘පාණාතිපාතො වධඡෙදබන්ධනං, ථෙය්යං මුසාවාදො නිකතිවඤ්චනා
ඒ එක්කම ලිහිණින් මරණ එක ගැන ති
7.1.3. මාංසපිණ්ඩ සූත්රය– සං
- 7.1.3. මාංසපිණ්ඩ සූත්රය
- ආමගන්ධ සූත්රය» ඛුද්දක නිකාය » සුත්ත නිපාතය » 2. චූල වර්ගය.
- 1. පාණාතිපාතීසුත්තං – (27) 7. කම්මපථවග්ගො – චතුක්කනිපාතපාළි – අඞ්ගුත්තරනිකාය.
- මාංශ අනුභවය සහ කෙලෙස් වලින් මිදීම:- මේ පිළිබඳව ලියවී ඇති ලිපි විශාල ප්රමාණයක් අපි කියවා ඇත්තෙමු. මට සිතෙන පරිදි හා වැටහෙන පරිදි, බුදුන් වහන්සේ නොයෙක් සූත්ර වලින් මේ ගැන දේශනා කළහ.
1) ආමගන්ධ සූත්රය.
2) මහා පරිනිබ්බාන සූත්රය
3)සූත්ර පිටකය..කැබලිකර ආහාරය පිළිබඳ විග්රහය.
හා තවත් සූත්රවල.
- “තමාව උපමා කර ගන්න” යනු බුදුන් වහන්සේගේ බොහෝ දේශනා වල පවතින හරයකි. එනම් අපට මරණයට, දුකට, වේදනාවට බිය පවතින නිසාය. මේ අනුව මේවාට බියනොවන අයෙක් සිටිනවානම් ඒ “රහතන් වහන්සේ කෙනකි”. අපි බොහෝ අවස්ථා වල, රහතන් වහන්සේලා සහ මිනිසුන් සසඳා බලනු ඇත. වැනි අයෙකුට, “ඕනෑම දෙයක” හරය දන්නා අයකුට කිසිදු ලෙසකින් කුසල හෝ අකුසල සිදු නොවේ. නමුත් අප වැනි අයෙකු මාංශ අනුභව කරන්නේ ඒ පිළිබඳ කෙලෙස් සහිතවය…..- උපුටා ගැනීම sinhalabuddhist.com අඩවියේ පලවු ලිපියකිනි.
- සුත්තනිපාතය – මස්මාංස අනුභව කරන්න බුදුරජාණන් වහන්සේව ඇපයට ගන්න ගිහි/පැවිදි දේශකයන් ගන්න සූත්ර බොහෝමයක් ප්රථම ධර්ම සංගායනාවෙන් පසු නිපාතයක් වශයෙන් ගොඩනැඟී ශත වර්ෂ ගණනාවක් සංවර්ධනය වීමෙන් පසු වත්මන් ස්වරූපයෙන් අද අප අතට පත්ව ඇති සුත්තනීපාතයට( පශ්චාත් පිටක ග්රථයක්) අයත් සූත්ර වලින් කෑලි කපලයි තමන්ගේ රස්තෘෂ්ණාව ධර්මය වැරදි කොනෙන් ගෙන සාදාරණීකරනය කරන්නේ. එසේ හෙයින් “සුත්තනිපාතයේ පුරාණයත්“ සැලකිල්ලට ගතයුතු ව ඇත.
- > පශ්චාත් පිටක ග්රන්ථ වශයෙන් ගැනෙන ඛුද්දක නිකායට අයත් ග්රන්ථවලින් සහ පාළි අට්ඨකථාවලින් ද යුත් පශ්චාත් පිටක ග්රන්ථ සාහිත්යයෙන් මීට සම්පූර්ණයෙන් ම වෙනස් වූ පූර්ණ දේවවාදී දර්ශනයක් දක්වා වෙනස් කර ඇති ආකාරයක්…. – උපුටා ගැනීම “ප්රත්යක්ෂය සහ විශ්වාසය” ග්රන්ථය එම් එම් ජේ මාරසිංහ මහතා.
මේ අනුව මේ බුදුරජාණන් වහන්සේගේ නාමයෙන් මස් බුදින සහ උන්වහන්සේගේ ධර්මය දූෂණය කරන ගිහි/පැවිදි දේශකයන් හා ඔවුනගේ අනුගාමිකයන් ගන්න පශ්චාත් පිටක ග්රන්ථ යටතේ එන අයත් සූත්රයක් වන ඛුද්දක නිකායයේ අපදාන පාලියේ එන 223. ද්විරතනිය ස්ථවිරාවදානය පැහැදිලිවම මෙම කථාව පිටකයට පසුකාලීනව ඇතුල් කර ඇති බව සූත්රය කියවූ විගස ඔබට වැටහෙනවා ඇත. එහි කිසිම බුද්ධ වචනයක් ඇතුලත් වී නො මැත. බුදුරජාණන් වහන්සේ වදාළේ දුගතියේ නො වැටීමට නම් පන්සිල් රකින්න කියලයි ( උදා;- වෙරසුත්තං. – පඤ්චකනිපාතපාළි » (18) 3. උපාසකවග්ගො » අඞ්ගුත්තරනිකාය. ලෝකයෙහි යමෙක් තෙම ප්රාණඝාත නොකෙරේද, මුසාවාද නොකියාද, නුදුන් දෙය නොගණීද, අන් අඹුවන් කරා නොයේද. ’’යම් මනුෂ්යයෙක් තෙම රහමෙර පානයෙහි නොයෙදේද, යන මේ අකුසල්වූ වෛර පස දුරුකොට සිටියේ සිල්වත්යයිද කියනු ලැබේ. ඒ නුවණ ඇති තැනැත්තේ ශරීරයාගේ බිඳීමෙන් පසු සුගතියෙහි උපදීය’’ යි වදාළ සේක- මෙන්න බුද්ධ වචනය.
නමුත් 223. ද්විරතනිය ස්ථවිරාවදානය සූත්රයේ මස් කෑල්ලක් දන්දීලා ඒ පිනෙන් දුගතික් නො වැටුනෙමි යන්න නොකියා වෙන අපබ්රන්සයක් කියා බේරෙන්න හදනවා මෙලෙස 2388. මෙයින් එක්අනූවන කපෙහි මම යම් මස් දනක් දුනිම් ද, දුගතියක්(අපබ්රන්සය) නො දනිමි. මස් දනෙහි මේ විපාකය යි. ඉහත වේර සූත්රයත් සමග සංසන්දනය කලවිට මෙය(ද්විරතනිය ස්ථවිරාවදානය) මොන තරම් වැරදි සහගත බෞද්ධ් විරෝධී අර්ථ දැක්වීමක් ද දීලා තිබෙන්නේ. මෙය හොද නිදසුනක් පසුව පිටකයට එකතු වූ කථාවක් බවට පෙන්වා දීමට.
========================
ඒ වගේම තමන්ගේ රසතෘෂ්ණාව සාදාරණීකරනය කිරීමට බුදුරජාණන් වහන්සේ ඇපයට තියන තමන්ගේ ප්රේතකමට දහම උකසට තබන ව්යාජ බෞද්ධකමක් ආරූඩකරගත් ගිහි/පැවිදි දේශකයන් සහ ඔවුනගේ අනුගාමිකයන්ගේ දූෂ්ණයට ලක්වන තවත් සූත්රයන් සහ වෙනත් ජනවහරේ එන කථා නම්
- වණිජ්ජා සූත්රය:- මංසවණිජ්ජා – මෙම බුදුන්ගේ වචනය වන පාළිය සිංහලට පරිවර්ථනය වීමේදි එය මස්වෙළදාම විය යුතු ය. මෙහි කුමන මස් ද කියා නැත. සතුන්ගේ මස්. ආයේ මේකට අටුවා ටීකා පැත්තට යන්න ඕනේ නැහැ. ඕනේම පොඩි ලමයෙකුටත් තේරෙන පුංචි පාළි වචනයක්. මංසවණිජ්ජා = මස්වෙළදාමයි. අටුවාව බුදුරජාණන් වහන්සේගේ නාමයෙන් මස්මාංස විකිණීම සහ බුදුරජාණන් වහන්සේව ඇපයට තබා තමන්ට මස් කන්න තිබෙන රසතෘෂ්ණාව බේරගන්න අසාර්ථක උත්සාහයක යෙදී ඒ උප්පරවැට්ටියේම අටුවාචාරින් වහන්සේලාම පැටලී ඇති අන්දම හදුනා ගැනීමට මේ විග්රහය බුද්ධ වචනය ඇසුරෙන්ම හඳුනා ගන්න. බුද්ධ වචනය සමග බුද්ධ වචනයට දුන් පරස්පර වැරදි අටුවාව හදුනා ගැනීමට මේ විග්රහය අවබෝධයෙන් කියවීමට පිවිසෙන්න
- Jivaka Sutta :- “Jivaka, I say that there are three instances in which meat should not be eaten, when it is seen, not heard, and not suspected [that the living being has been slaughtered for oneself]
The words that the translators have placed in brackets ” that the living being has been slaughtered for oneself “ do not appear in the Pali text. They were added by the Translators for the sake of clarity…..
“Surely the idea is that meat is not to be eaten if it is seen, heard from others, or suspected by oneself to be meat.” believe that the Buddha meant to excuse only the accidental eating of meat, which incurs no blame because it involves no intent…….
Buddha was creating an extremely narrow exception to a broad general rule. read more……
- උත්පලවන්නා රහත් තෙරණියට පූජා කළ සොර වැද්දාගේ අමු මාංශ දානය;-උත්පලවන්නා රහත් තෙරණිය සම්බන්ද මෙම කථාව ධර්මය ගෑවී ඇත්තේ කෙසේ ද? මෙම කතාව නිවන හා සම්බන්ද ධර්ම කොටසක් ද? එම කථාව වෙවැනි විචිත්ර ලෙස ධර්මය තුල විග්රහ වීම සැකයට භාජනය විය යුත්තක් ම වන්නේ…..තවදුරටත් කියවන්න
- Thrikotika Parisuddha Mansa – ත්රිකෝටික පාරිසුද්ධ මාංසය:-
බුද්ධාගමේ ත්රිකෝටික පාරිසුද්ධ මාංසය තියෙනවා නම් ඇයි කන්න බැරි???? මොකක්ද ත්රිකෝටික පාරිසුද්ධ මාංසය කියන්නේ? මම නො දුටු! මා වෙනුවෙන් නො මරපු! මට ඒ පිළිබදව සැක කළ නො හැකි!
හරි දැන් බලමු එහෙම මාංසයක් හොයා ගන්න පුළුවන් ද කියලා…මම කඩයට ගියා මිලදී ගත්තා ගෙදරට ගෙනවිත් උයාගෙන කෑවා. මම බේරිලා. මට කිසි ගැටලුවක් නැහැ. මම නොවේ මැරුවේ. මම ඕකට උදව් කරලත් නැහැ. මේ කරන්නේ ආත්ම වංචාවක් !. ලිපිය කියවීමට
- Sukara Maddawa සූකර මද්දව නැමති අවසාන බුද්ධ පූජාව ඌරු මස් ද ? නැත :- අටුවාචාරීන් වහන්සේලාගේ විවිධ මත නිසා ප්රශ්නය අවුලක් බවට පත් වී ඇත. “සූකර මද්දවං ති නාති තරුණස්ස නාති පිණ්ණස්ස එක ජෙට්ඨක සූකරස්ස පවත්ත මංසං, තං කිර මදු ද්වේව සනි_ං ච හොති තං පටියාදාපෙත්වා සාධුකං පචාපෙත්වා ‘ති අත්ථො.” මෙසේ සූකර මද්දවය යනු ලාබාල නොවූ මහළු නොවූ ඌරකුගේ මස්යැ ‘යි තෝරා නැවත සුමංගල විලාසිනී දීඝනිකාය අටුවාවේ ම තවත් අදහස් කීපයක් දක්වා ඇත. සූකර මද්දව – අජ මද්දව – ගෝමද්දව සහ බේලුව මද්දව යනුවෙන් දැනුදුනේපාල දේශයෙහිත්, නේපාලයට ආසන්න – ඉන්දියාවේ ගොරක්පූර් දේශයෙහිත් මිනිසුන් ආහාරයට ගන්නා හතු වර්ග තිබේ….ලිපිය කියවීමට
-
Sukaramaddawa සූකරමද්දව – අටුවාවේ තෝරන හැටියට නම් අර්ථ තුනක් දෙනවා. .ලිපිය කියවීමට
-
Sukara Maddava – The last meal of Buddha:-
Sukara Maddawa” could be interpreted as tender pork. But it could also have a different meaning as food that pig loves, known as “truffle,” a kind of mushroom that grows underground that pigs are drawn to by its fragrance and would dig up with its snout to eat.
It has been scientifically discovered that truffle makes pheromone, an androgen-analog substance, with its fragrant smell, attracting pigs to hunt for it and luring it with the sex hormone to dig with its snout for food, and spread its spore around in the process. In fact, pigs have been trained for truffle hunting. The only problem is that those mushroom hunters have to compete with the pigs for the truffles which could be eaten instantaneously by the pigs whenever it was found. ...read more
-
Devadattha Vara දේවදත්ත ඉල්ලූ වර පහ:- බුද්ධ චරිතයේ මෙවන් සිදුවීම් කොතෙකුත් ඇත. නමුත් බුදුරජාණන් වහන්සේ ඇපයට තියා මස්කන්නන් නිතර සාදාරණීකරනයට ගන්නේ මෙම වර පහෙන් පස්වෙනි වරය ගැන පමණී.ඉතිරි හතර මොනවාදැයි දැන්වත් සොයා බලන්න. දේවදත්ත ඉල්ලා සිටියේ ද පස්වැන්න පමණක් වෙනම නොව ශික්ෂා පද පහම එකවර පනවන ලෙසය. ලිපිය කියවීමට
Recent Comments